Uncategorized

Online Banking, daca poti!


Articolul asta e despre lucruri bune care se intampla in Romania. In sistemul bancar mai exact. Dar pentru ca se intampla in Romania lucrului bine facut (asta nu-mi apartine dar suna bine, nu?) pentru orice lucru bun trebuie sa se intample, vreme de o caruta de ani, multe lucruri rele. Nu-i asa?

Poveste incepe pe vremea cand Banca Transilvania a avut groaznica idee de a-si implementa un sistem de online banking. Adica ca si cum masinile alea care dadeau bani, impanzite in tot Clujul nu erau suficiente. Nu stiu nici pentru ce o vrut ei Online Banking ca pana si in ziua de azi toti banii pleaca din cont in ziua de salariu. Dar ma rog, am zis deja ca o fo una groaznica.

Eu cand am vazut treaba asta mi-am tras repede abonament. Era ieftin, cred ca vreo 2 lei sau asa ceva. Nimeni nu mi-o zis insa ca face atat cat cer pe el. Ba, de fapt, mai putin. Adica pur si simplu nu functiona. Sa ceri ajutor de la ei era total exclus ca nu aveai de la cine. Adica daca deschideai un “ticket” cu ei nu puteai nici sa dai reply, trebuia sa deschizi altul si sa reiei povestea de la inceput plus pasii pe care celalalt angajat marca BT te-o pus sa-i faci degeaba. La un moment dat am descarcat chiar manualul. Avea vreo 4 Mb si, ghici! Nu functiona. Ca era nu stiu ce naiba de documentatie pentru care iti trebuia nu stiu ce ca sa poti citi.

Eu is genul ala de om care sufera in interiorul lui. O vreme. Si apoi se defuleaza pe Facebook (aici is niste evil eyes dar blogspot e prea prost ca sa ii deseneze). Asta mi-o iesit dupa ce banca care nu era pe vremea aia in top 3 si-o updatat versiunea de Online Banking:

“De ce urasc BT24:

Sesiunea se inchide automat (nu conteaza ca tu dai de zor din mouse) dupa un anumit interval de timp!
Nu pot vedea un mesaj coerent cand se intampla ceva pe contul meu cu exceptia cand imi ia banca rata!
Versiunea veche arata ca dracu!
In versiunea noua, desi eu creez software, nu ma pot descurca!
Culmea prostiei: versiune noua merge mai greu ca cea veche!
Nu poti sa dai reply la un mesaj!
Dureaza cateva zeci de secunde cel putin pana incarca DATA si ORA!
Data si ora nu sunt localizate! Arata mereu ora Romaniei!
Se poate folosi doar pe calculatoarele pe care ai instalat propriul tau certificat de securitate!
Pentru a obtine certificatul de autentificare trebuie sa folosesti o pagina in limba engleza!
Interfata e greu de folosit si idioata: termini operatia si iti arata mesaj ca trebuie sa mergi sa o autorizezi! Fara link! Fara sa te duca automat la Autorizare!
Controalele nu sunt aliniate!
Operatiunile se actualizeaza greu! Dupa cateva zile!
Linkul mesaje noi e mereu rosu si clipeste desi nu exista nici un mesaj nou!
Are buguri de design si functionalitate!
Mesajele trimise de banca par a fi scrise de copii de clase primare!
Meniul Help (de ce in engleza?) nu face nimic!
La sectiune Contact poti trimite un mesaj catre ALL (optiune selectabila din drop-down box, cealalta e Serviciul Internet Banking)!
Tot la sectiune contact ai optiune pentru tipul mesajului: Cereri diverse! Dar si Sugestii de dezvoltare a aplicatiei!

M-am saturat!!! Vreau un Internet Banking NORMAL!”

Ca sa fim exacti pana la capat, postul asta a fost publicat in 21 Februarie 2012. Si sufeream intens … probabil si programatorii de la Online Bankingul BTulului la fel. Desi parea ca ei se distrau de fapt … 

Cam tot prin perioada aia eu imi continuam studiul asupra creditelor. Si pentru ca sunt atras mai mult de practica decat de teorie mi-am tras unul de la Garanti Bank. La pachet cu el a venit si un serviciu de Online Banking. “Am castigat multe premii cu el!” zice doamna varandu-mi actele sub nas. “Dar functioneaza?” am vrut eu sa intreb dar apoi am vazut dobanda din contract si am amutit. 

Domnule, chiar functiona! Aveam o jucarie din asta numit “Ciframatic” cu care autorizam orice tranzactie si totul era bine si frumos. Pana intr-o zi prin ianuarie anul asta. Dau sa ma loghez, fereastra de login apare din nou fara nici un pic de mesaj de eroare in ea. Mai dau o data. Tot nu mere. Inca o data, tot nu mere. Deschid un Firebug (poti sa vezi comunicarea intre browserul tau si server cu el), ma uit la requesturi si vad eroare. Dar fara un mesaj efectiv de eroare ci doar fereastra de login inapoi. Trimis un mesaj ca nu ma pot loga prin functionalitatea de contact (Am si aici o istorie cu un buton de contact care nu era vizibil in toate browserele drept pentru care foloseam Online Bankingul de la Garanti doar in Firefox ca aici erau toate vizibile …). Astia profi de la Garanti care cu toate celelalte ocazii mi-au raspuns in mai putin de 12 ore taceau malc. Mai trimit un mesaj pentru aceeasi problema. In sfarsit a treia zi ma suna o domnisoara: “Legat de problema Dvs. de login, aveti o poprire pe cont.”. Ma uit frumos in oglinda, pare ca nu dorm. Ma ciup usor de brat: clar nu dorm. O intreb pe domnisoara: “Cum adica?”. “Pai aveti o poprire pe cont de la Primaria Cluj. Nu stiati de ea?”. “Nu, ii zic eu. Dar ce legatura are problema de login cu poprirea?” intreb eu curios. “Pai de asta nu va puteti loga, pentru ca aveti poprire”. Noh, ce o urmat o fo cam la fel ca si cu BT. Am tinut-o pe domnisoara ocupata-n telefon vreo ora explicandu-i ca pot sa blogheze tranzactiile din cauza popririi dar ca nu e nevoie sa blogheze accesul la cont pentru ca eu atunci nu am de unde sa stiu daca mi-am gresit parola, sau au ei o problema, sau Garanti Bank a dat faliment sau primarul Clujului s-o suparat pe mine. Adica treaba asta cu accesul inseamna prea multe de odata, dincolo de prostie, si nu ma pot dumiri ce anume (pe vremea aia nu era clar ca ANAFul sau cine e in spate si cere popririle astea chiar s-a reformat si face treaba drept pentru care Garanti nu s-a gandit pur si simplu la situatia asta). 

Dar am zis ca articolul asta e despre lucruri bune, nu-i asa? Noh hai sa zicem si de ele. 

Am o poprire noua si pot sa ma loghez!!! Iuhuuuuu!!! Bravo Garantii!

Am incercat azi sa fac un transfer si nu o mers. Ma uit in cont, bani sunt, ma uit la date, sunt corecte. Caut cateva minute prin meniuri (descopar si o adresa in sectiunea date personale la care nu am lucrat si nu am locuit niciodata! WTF?!?) si descopar un mesaj care imi spune ca o suma e blocata. Victorie! Pentru (probabil) Primaria Cluj din nou! Dar nu si pentru utilizator. 

Amu poate unii o sa zica ca-s rautacios ca ma leg de treburi vechi de-ale BTului si Garantiului. Sunt rautacios, ca sa fim clar intelesi. Ca-s client. Sau mai degraba am fost. 

Cu BT am avut cea mai buna colaborare in cei multi ani in care am fost clientul lor. Si ma bucur ca amu se aproprie de primul loc in topul bancilor din Romania. De-a lungul timpului le-am tot dat feedback deci nu am fost mereu rautacios. Chiar si cand mi-am inchis tot ce aveam la ei am stat mult timp de povesti si le-am spus de ce plec. Practic problema a fost Online Bankingul. Cand pleci in alta tara chiar iti trebuie unul care sa functioneze. De aceea am ales sa nu mai fiu cllentul lor si sa merg cu Garanti care are un Online Banking, prin comparatie, foarte bun. Daca e sa compar insa Garanti cu Deutsche Bank, banca al carui client sunt amu, ar fi foarte multe de criticat.  

Happy Online Banking! Daca poti! 


Programator, ciclist amator, om cu pareri.

View Comments
There are currently no comments.